Dlaczego zdradzamy zamiast zakończyć związek?

 Dlaczego zdradzamy zamiast zakończyć związek?

Wielu klientów naszej agencji detektywistycznej, podczas spotkania, czy to w naszym biurze w centrum Warszawy, czy innym mieście, zadaje pytanie: po co on/ona mnie zdradza i oszukuje jak moglibyśmy rozstać się i żyć oddzielnie. 

Detektywi Dowody Zdrady - Warszawa, woj. mazowiecki i łódzkie. Monika Kobieta Detektyw tel. 535 440 037, Krzysztof Prywatny Detektyw tel. 502 492 132

Powody zdrad mogą być najróżniejsze, często na tyle złożone, że dopiero podczas pracy ze specjalistką lub specjalistą psychoterapii będziemy w stanie odkryć, co nas tak naprawdę popchnęło do tego kroku. Zwykle jest to wypadkowa skłonności, takiego a nie innego momentu w życiu, jak i nadarzającej się okazji. Czasami też aktywnie szukamy „przygód” poza związkiem. Bywa, że zdradzamy, bo to niedozwolone i dlatego właśnie kusi. Chcemy sprawdzić swoją atrakcyjność, potrzebujemy wyzwań na seksualno-miłosnym polu. Dotyczy to zarówno kobiet, jak i mężczyzn.

Według badań prof. Zbigniewa Izdebskiego opublikowanych w książce „Seksualność Polaków na początku XXI wieku” okazuje się, że 51% zdradza jednorazowo, np. 39% badanych robi to pod wpływem alkoholu, 22% w pracy, 17% na samotnym urlopie, 12% podczas delegacji. Zdradę ułatwia też internet, a seks wirtualny czy flirtowanie na Tinderze traktujemy tak samo jak niewierność w realu. Inna sprawa, że zwłaszcza mężczyźni w aplikacjach randkowych szczerze przyznają, że szukają kogoś, kto dochowa dyskrecji i pomoże im spełnić fantazje. Piszą o potrzebie odskoczni od związku, potrzebie przygód, a nie o zdradzie. Wolą zaryzykować zamiast rozmawiać i próbować znaleźć spełnienie w stałej relacji.

Co ciekawe, w badaniach Izdebskiego także nie używa się słowa „zdrada”, które kojarzy się negatywnie i mogłoby spowodować, że respondenci i respondentki nie udzielą szczerej odpowiedzi. Wykorzystywane jest pojęcie „kontakty seksualne poza stałym związkiem”. Wśród badanych choć raz w życiu taki kontakt miało 25,6% mężczyzn i 15,4% kobiet. 

Wśród innych powodów zdrady są kłopoty w relacji, jak choćby poczucie oddalenia się od partnerki czy partnera, brak seksualnego spełnienia. Dzieje się tak często, kiedy jedna z osób ma poważne problemy zdrowotne, np. jest w trakcie leczenia onkologicznego lub ma depresję, kiedy partnerka jest w ciąży. Statystyki pokazują, że to zwykle mężczyźni w takich sytuacjach zdradzają, szukają aktywności seksualnej poza związkiem zamiast być wsparciem. Zdrada w takim momencie może być szczególnie dotkliwa. Jednak bywa to też strategia przetrwania w relacji w trudnym momencie. Zaspokojenie swoich potrzeb poza związkiem może wzmocnić i dać napęd do trwania w nim. Źródło: https://enel.pl/enelzdrowie/felietony/dlaczego-zdradzamy-poznaj-najczestsze-czynniki-wplywajace-na-zdrade

Dlaczego więc zdradzamy zamiast zakończyć związek? Powody wydają prozaiczne. Wiele zdradzających kobiet, boi się, że ten drugi to tylko przelotna znajomość, że nie zostawi dla niej żony lub nie będzie chciał otoczyć opieką. Drugi powód, to możliwości finansowe obecnego partnera. Jeśli są one duże i zapewniają komfort życia, to trudno odejść do partnera, który zapewnia dobry styl życia, bez problemów finansowych. Jak to wygląda u mężczyzn. Otóż, mężczyźni lubią spokój. Boją się, że odejście od żony zburzy obecny porządek, czyli ja się bawię a moja żona zajmuje się dziećmi, pierze gotuje. Do tego rozwód to konieczność płacenia alimentów i podział majątku, w tym sprzedaż mieszkania i szukanie nowego lokum. Co do zasady. A i jeszcze jedno, wielu mężczyzn mimo wszystko kocha swoje dzieci a przy rozwodzie zazwyczaj zostają przy matce. 

To tak po krótce. Przyczyn braku odejścia, mimo zdradzania partnera może być więcej. 

Dla ciekawostki poniżej 6 najczęstszych wymówek mężczyzn, którzy zdradzają

Mężczyźni rzadko wykazują się tak wielką kreatywnością w swoich wypowiedziach, jak wtedy kiedy próbują wytłumaczyć się ze zdrady i szukają wymówek. Prędzej czy później osoba zdradzająca będzie pytała siebie: „Dlaczego to zrobiłem?”, a osoba zdradzana zapyta: „Dlaczego to zrobiłeś?”. Poniżej opisujemy 6 najczęstszych wymówek mężczyzn, które, pomimo że w ich głowach brzmią rozsądnie, są zwykle desperacką próbą uniknięcia odpowiedzialności i kontrolowania emocjonalnej niestabilności drugiej strony pałającej słusznym i zrozumiałym gniewem. Kobiety również nie pozostają bez winy i szukają różnych wymówek po zdradzie. W tym artykule zajmiemy się jednak mężczyznami i opiszemy najczęstsze wymówki mężczyzn. Oto one:

1. „Nie spodziewałem się, że zostanę złapany”

„To jej wina, że zaglądała do mojego telefonu. Chyba zasługuję na odrobinę prywatności?”

„Coś, o czym moja partnerka nie wie, nie może jej zranić”

Rzeczywistość: Zdradzani partnerzy zwykle wiedzą już wcześniej, że coś jest nie tak w związku, jeszcze zanim odkryją zdradę. Wyczuwają emocjonalny (a czasem fizyczny) dystans drugiej strony i to sprawia, że zaczynają szukać odpowiedzi. Zdradzane osoby czuja się więc zranione długo przed odkryciem zdrady.

2. „Gdybyś miał taką żonę jak ja, też byś ją zdradzał”

„Moja żona chce uprawiać seks tylko, kiedy jest w nastroju, a nawet wtedy leży jak kłoda”

„Moja partnerka też mnie zdradziła, więc dlaczego miałbym czuć się źle, robiąc to samo?”

„Po tym, kiedy urodziła dzieci, które chciała, przestałem dostawać seks, którego ja chciałem”  

Rzeczywistość: Ta wymówka może odzwierciedlać rzeczywistość przynajmniej częściowo, ale zdradzający rzadko próbują rozwiązać problem w zdrowy sposób (np. na terapii par), zanim zdecydują się na niewierność.

3. „To nic takiego. Nawet nie uprawialiśmy seksu”

„Flirtowanie to po prostu bycie miłym. Czy nie wolno już być miłym?”

„Tylko się pieściliśmy. Nigdy nie zdjęliśmy ubrań”

„W klubie ze striptizem jedynie zrobiła mi dobrze ręką. Nawet nie zapytałem o jej imię”

Rzeczywistość: Zdradzonego partnera bardziej bolą kłamstwa i sekrety związane z niewiernością niż samo zachowanie seksualne. Co więcej, zdradzeni partnerzy uważają, że flirtowanie, pieszczoty i formy seksu bez penetracji liczą się jako zdrada.

4. „To nic dla mnie nie znaczyło, więc nic się nie stało”

„Nic do niej nie czułem, więc partnerka nie powinna się martwić”

„Po to właśnie istnieją kluby ze striptizem, aby mężczyźni mogli trochę się zabawić bez prawdziwej zdrady”

Rzeczywistość: Choć zdrada, w której występuje aspekt emocjonalny (np. długotrwały romans) zwykle rani zdradzonych partnerów bardziej, nie oznacza to, że sam seks nie jest dla nich bolesny.

5. „Każdy facet zdradza”

„Społeczny konstrukt, według którego mężczyźni mają uprawiać seks tylko z jedną kobietą przez całe życie, jest głupi. To nienaturalne i nikt nie oczekuje, że będziemy się tego trzymać”

„Każdy mężczyzna zdradza. Jeśli facet mówi, że jest w 100% wierny, kłamie”

„Mężczyźni są stworzeni do uprawiania seksu z jak największą liczbą kobiet, więc kiedy pojawia się okazja do akcji na boku, korzystamy z niej”

Rzeczywistość: Nie wszyscy mężczyźni zdradzają. Zamiast tego zgadzają się na monogamiczny związek i trzymają się tej obietnicy. Jeśli pojawi się okazja do zdrady, myślą o tym, jak bardzo zraniliby tym swoją partnerkę i nie ulegają pokusie.

6. „Cały czas myślałem o żonie”

„Ona tak bardzo przypominała mi żonę, kiedy pierwszy raz się spotkaliśmy, że nie mogłem się powstrzymać”

„Seks z moją partnerką jest tak fantastyczny, że sprawia, iż mam ochotę na seks z każdą”

„Mam ochotę na odrobinę perwersji i nie chcę obciążać tym żony”

Rzeczywistość: Szukanie sensownego wyjaśnienia powyższych zdań wydaje się po prostu niemożliwe. Źródło: https://psychomedic.pl/6-najczestszych-wymowek-mezczyzn-ktorzy-zdradzaja/

Detektywi Warszawa - Monika Kobieta Detektyw i Prywatny Detektyw Krzysztof https://dowody-zdrady.eu/





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt do Damiana Petrova. Serial Zdrady.

Ile kosztuje wynajęcie detektywa? Cennik usług detektywistycznych.

Ile kosztuje detektyw Damian Petrov